Jesteśmy na urlopie rodzicielskim

Jesteśmy na urlopie rodzicielskim! Jak tylko ogarniemy się z naszym maluszkiem, powrócimy do aktualizacji bloga! Tymczasem życzymy wszystkim czytelnikom samych sukcesów w 2017 roku!

niedziela, 1 lutego 2015

Irytują cię ciągłe telefony od sprzedawców? Jest na to sposób!

Najlepszym i najprostszym sposobem wyeliminowania problemu jest zarejestrowanie swojego sprzeciwu przeciwko tele-sprzedaży w bazie danych zwanej Reservasjonsregisteret. Można tam zgłosić zarówno brak zgody na telefony od „komercyjnych” sprzedawców jak również na telefony wykonywane przez organizacje charytatywne prowadzące np. różne zbiórki. O skali i uciążliwości problemu telefonicznej sprzedaży świadczy fakt, że już ponad 2 miliony mieszkańców Norwegii zarejestrowało swój brak zgody na taką formę kontaktu. 90 procent z nich nie życzy sobie również telefonów od organizacji dobroczynnych.

Sprzeciw można zarejestrować online w witrynie Brønnøysundregisteret (https://w2.brreg.no/reservasjon/) lub telefonicznie – pod numerem 75 00 75 00.

Warto wpisać w rejestrze nie tylko swoje imię, nazwisko i adres, ale również podać wszystkie swoje numery telefonów. W ten sposób minimalizujemy ryzyko otrzymywania telefonów od sprzedawców mimo zgłoszenia sprzedaży. Każdy podmiot prowadzący handel telefoniczny w Norwegii ma obowiązek upewnienia się, że osoba, z którą zamierza się skontaktować nie zastrzegła swojego sprzeciwu. Sprzedawcy sprawdzają często jedynie, czy nazwisko i imię lub adres, który mają na swojej liście, figuruje w Reservasjonsregisteret. Z powodu błędów w pisowni, zmiany nazwiska lub adresu, może się zdarzyć, że dane sprawdzane przez sprzedawcę nie będą pokrywały się z tymi, które podaliśmy w Reservasjonsregisteret, a w rezultacie sprzedawca nie znajdzie nas w bazie i otrzymamy kolejny uciążliwy telefon. Podanie swojego numeru telefonu czy innych adresów niż tez z rejestru ludności, nie jest obowiązkowe w Reservasjonsregisteret, ale warto to zrobić. Jeśli bowiem wpisaliśmy do bazy danych swój numer telefonu, na który nie życzymy sobie kontaktu, żaden sprzedawca nie będzie mógł się tłumaczyć, że go nie znalazł w bazie.